Skip to main content
    • EL
      • DE
      • EL
Deutsche Schule Athen
    • EL
      • DE
      • EL
Ποιοι
είμαστε

Ποιοι είμαστε

Η Γερμανική Σχολή Αθηνών (DSA) ιδρύθηκε το 1896. Είναι ένα από τα αρχαιότερα γερμανικά σχολεία του εξωτερικού και το μοναδικό επίσημο σχολείο της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα. Είναι ένα σχολείο, το οποίο προσφέρει όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και εφαρμόζει το γερμανικό πρόγραμμα σπουδών με ιδιαίτερα ενισχυμένο το ελληνικό στοιχείο.

Χαιρετισμός της Διευθύντριας
Με μια ματιά
Οι αξίες μας
Σχολική κουλτούρα
Παιδαγωγική ποιότητα
Δύο γλώσσες - ένα σχολείο
Συχνές ερωτήσεις
Οργάνωση
Σχολικός φορέας
Διευθυντική ομάδα
Τομείς μαθημάτων
Άλλα πεδία
Κέντρο Συμβουλευτικής
Διοικητικές υπηρεσίες
Η ιστορία μας
Εγκαταστάσεις
Δίδακτρα
Προνηπιακό
Νηπιακό Τμήμα

Προνηπιακό/ Νηπιακό Τμήμα

Στο γερμανόφωνο πρόγραμμα που προσφέρουμε για παιδιά 3-6 ετών, τα παιδιά ανακαλύπτουν βιωματικά τη μάθηση, καλλιεργούν τις προσωπικότητές τους και τα ενδιαφέροντά τους και ετοιμάζονται με τον βέλτιστο τρόπο για τη φοίτησή τους στην επόμενη βαθμίδα.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Σχολική ζωή
Η ομάδα μας
Εγγραφές
Συχνές ερωτήσεις
Δημοτικό
(τάξεις 1-4)

Δημοτικό (τάξεις 1-4)

Το Δημοτικό της DSA αποτελείται από τις τάξεις 1 έως 4. Εδώ συναντώνται περίπου 200 παιδιά από γερμανικές κυρίως αλλά και ελληνογερμανικές και ελληνικές οικογένειες. Μαζί, μαθαίνουν στα γερμανικά, σύμφωνα με το γερμανικό πρόγραμμα διδασκαλίας, με γερμανικά διδακτικά βιβλία.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Σχολική ζωή
Η ομάδα μας
Εγγραφές
Συχνές ερωτήσεις
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
(τάξεις 5-12)

Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (τάξεις 5-12)

Το γερμανικό Γυμνάσιο χωρίζεται σε δυο βαθμίδες, την πρώτη με τις τάξεις 5-9 και τη δεύτερη με τις τάξεις 10-12. Η εισαγωγική εξέταση για την τάξη 7 δίνει τη δυνατότητα να εγγραφούν στο σχολείο μας και παιδιά από ελληνικά Δημοτικά. Ο υψηλότερος απολυτήριος τίτλος είναι το DIA που δίνει τη δυνατότητα απευθείας πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Γερμανίας, αλλά και δικαίωμα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης και του κόσμου.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (τάξεις 5-9)
Εισαγωγική εξέταση (για τάξη 7)
Εκπαιδευτικό υλικό
Συμμετοχή
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (τάξεις 10-12)
Απολυτήριο DIA
Σχολική ζωή
Προετοιμασία για το μέλλον
Μαθητική «Πρακτική άσκηση»
Εκπαιδευτικός και επαγγελματικός προσανατολισμός
Εκπαιδευτικές εκδρομές
Υποτροφίες
Άλλες
Δράσεις

Άλλες Δράσεις

Δίνοντας ιδιαίτερη σημασία σε εξωδιδακτικά ερεθίσματα καλλιεργούμε την κοινωνική ευθύνη, μετέχουμε σε ευρωπαϊκά προγράμματα και διαγωνισμούς, τιμούμε την ιστορική μνήμη, ενθαρρύνουμε την αθλητική δραστηριότητα και φιλοξενούμε μεγάλες διοργανώσεις με συμμετοχές από ελληνικά και ξένα σχολεία.

Η DSA θυμάται
Κοινωνική ευθύνη
Διαγωνισμοί
Ευρωπαϊκές δράσεις
DSA - Running Team
Oktoberfest
Νέα και
Εκδηλώσεις

Νέα και Εκδηλώσεις

Ενημερωθείτε για τα νέα της σχολικής ζωής και τις εκδηλώσεις μας, διαβάστε τα Χρονικά της DSA, θυμηθείτε ιδιαίτερες στιγμές χάρη στις αφίσες μας και μελετήστε ειδικές επετειακές εκδόσεις της Σχολής.

Νέα
Εκδηλώσεις
Δημοσιεύσεις
Χρονικά
Αφίσες
Ειδικές εκδόσεις
Επικοινωνία
Ευκαιρίες Καριέρας

Ευκαιρίες Καριέρας

Πρακτική άσκηση στη DSA
Χρήσιμες πληροφορίες

Breadcrumb

  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
  • Οργάνωση
  • Τομείς Μαθημάτων
Τομείς μαθημάτων

Τομείς μαθημάτων

Σχολικός φορέας
Διευθυντική ομάδα
Τομείς μαθημάτων
Άλλα πεδία
Κέντρο Συμβουλευτικής
Διοικητικές υπηρεσίες
Τομείς μαθημάτων
Σχολικός φορέας
Διευθυντική ομάδα
Τομείς μαθημάτων
Άλλα πεδία
Κέντρο Συμβουλευτικής
Διοικητικές υπηρεσίες

Για την επίτευξη των καλύτερων δυνατών μαθησιακών αποτελεσμάτων η  DSA ακολουθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση το μοντέλο οργάνωσης με βάση τους τομείς μαθημάτων.

Οι τομείς μαθημάτων υποστηρίζουν τη συλλογική συνεργασία των εκπαιδευτικών, οι οποίοι διδάσκουν το ίδιο αντικείμενο. Στο πλαίσιο του κάθε τομέα οι εκπαιδευτικοί ανταλλάσσουν πληροφορίες σε ζητήματα περιεχομένου, διδακτικής και μεθοδολογίας και εργάζονται πάνω σε αυτά από κοινού ή με καταμερισμό εργασίας. Παράλληλα διαφορετικοί τομείς μαθημάτων συνεργάζονται μεταξύ τους αλληλοεπιδρώντας, για να επιτύχουν τους στόχους που θέτει η Διαχείριση Παιδαγωγικής Ποιότητας της DSA στην προσπάθειά της για την ανάπτυξη και διασφάλιση της ποιότητας και τη συνεχώς αποτελεσματικότερη καλλιέργεια δεξιοτήτων βάσει των απαιτήσεων του 21ου αιώνα. Όλοι οι τομείς μαθημάτων έχουν δική τους εσωτερική οργάνωση με επικεφαλής έναν/ μία υπεύθυνο/ -η τομέα, δικό τους προϋπολογισμό και σχετική αυτονομία σε επίπεδο επιμορφώσεων και δράσεων.

Γερμανικά ως μητρική γλώσσα (DaM)

Γερμανικά ως μητρική γλώσσα (DaM)

Γερμανικά ως μητρική γλώσσα (DaM)

Γερμανικά ως μητρική γλώσσα (DaM)

Tο μάθημα των Γερμανικών στη DSA είναι υποχρεωτικό μάθημα από το 5ο έως το 12ο έτος και αποτελεί σημαντικό μέρος του Abitur.

Τα μαθήματα των Γερμανικών εστιάζουν, κυρίως, στην ανάπτυξη και τη διεύρυνση των γλωσσικών δεξιοτήτων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τον γραπτό και τον προφορικό λόγο με διαφοροποιημένο και στοχευμένο τρόπο. Επιπλέον, προωθείται η κατανόηση της ανάγνωσης. Οι μαθητές/ -τριες αποκτούν την ικανότητα να δομούν κείμενα, να κατανοούν το περιεχόμενο και να αντιλαμβάνονται την επίδραση της γλώσσας. Ένα σημαντικό στοιχείο της προώθησης της ανάγνωσης είναι ο ετήσιος διαγωνισμός ανάγνωσης στην 6η τάξη. Τα μαθήματα Γερμανικών συμβάλλουν, επίσης, στην προώθηση της λογοτεχνικής ικανότητας. Οι μαθητές/-τριες μαθαίνουν να αναλύουν και να ερμηνεύουν λογοτεχνικά κείμενα και να ασχολούνται με λογοτεχνικά θέματα και χαρακτήρες. Τα μαθήματα Γερμανικών συμβάλλουν, τέλος, σημαντικά στη διαμόρφωση της ταυτότητας και στην ανάπτυξη κριτικών, επιχειρηματολογικών και αναστοχαστικών δεξιοτήτων.

Γερμανικά ως ξένη γλώσσα (DaF)

Γερμανικά ως ξένη γλώσσα (DaF)

Γερμανικά ως ξένη γλώσσα (DaF)

Γερμανικά ως ξένη γλώσσα (DaF)

Τα μαθήματα DaF (Γερμανική γλώσσα ως ξένη γλώσσα) πραγματοποιούνται στο ελληνικό προφίλ στις τάξεις 7-9 στο Γυμνάσιο. Όλοι οι μαθητές/ -ήτριες, που εντάσσονται μέσω της ενδοσχολικής εισαγωγικής εξέτασης DSA στο επίπεδο Β1, παρακολουθούν τα τρία πρώτα έτη μαθήματα Γερμανικής γλώσσας με έμφαση στο DaF. Συγκεκριμένα, αυτό σημαίνει ότι τα μαθήματα των Γερμανικών ως ξένης γλώσσας σε αυτές τις τάξεις διεξάγονται μεθοδικά, λαμβάνοντας υπόψη τις τέσσερις βασικές δεξιότητες (ομιλία, ακρόαση, γραφή και ανάγνωση) με γλωσσική ευαισθησία, με συχνή αλληλεπίδραση και βάσει διδακτικών βιβλίων DaF. Ο κεντρικός στόχος των μαθημάτων DaF είναι η γλωσσική προετοιμασία των μαθητών/ τριών για την ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ώστε να μπορούν να αποκτήσουν, χωρίς σημαντικές γλωσσικές δυσκολίες, το υψηλότερο απολυτήριο του γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος: το Γερμανικό Διεθνές Απολυτήριο (DIA).

Νέα Ελληνικά

Νέα Ελληνικά

Νέα Ελληνικά

Νέα Ελληνικά

Στο μάθημα «Ελληνικά ως μητρική γλώσσα» (τάξεις 5-12) ακολουθούμε το πρόγραμμα του ελληνικού Υπουργείου Παιδείας, παρέχοντας στους μαθητές/ στις μαθήτριες τη δυνατότητα να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις. Παράλληλα, μπορούν στη 12η τάξη να επιλέξουν το συγκεκριμένο μάθημα ως γραπτώς ή προφορικώς εξεταζόμενο στο διεθνές απολυτήριο DIA. Οι μαθητές/ -ήτριες που παρακολουθούν το συγκεκριμένο τμήμα θα έχουν κατακτήσει με το πέρας της 12ης τάξης το επίπεδο ελληνομάθειας C2 (γλωσσική επάρκεια).

Αντίστοιχα, προσφέρεται και το μάθημα «Ελληνικά ως ξένη γλώσσα» (τάξεις 5-12) για τα παιδιά τα οποία δεν έχουν ως μητρική γλώσσα την ελληνική. Στο μάθημα αυτό τηρείται ενδοσχολικό πρόγραμμα σπουδών, το οποίο ακολουθεί τα επίπεδα της πιστοποίησης ελληνομάθειας του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας. Οι μαθητές/ -ήτριες που παρακολουθούν το συγκεκριμένο τμήμα θα έχουν κατακτήσει με το πέρας της 12ης τάξης το επίπεδο ελληνομάθειας Β2 (καλή γνώση). Επιπλέον, έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν το συγκεκριμένο μάθημα ως προφορικά εξεταζόμενο μάθημα (P4) στο διεθνές απολυτήριο DIA.

Αγγλικά

Αγγλικά

Αγγλικά

Αγγλικά

Τα αγγλικά είναι η πιο διαδεδομένη γλώσσα στον κόσμο. Επιπλέον, η άριστη γνώση της αγγλικής γλώσσας είναι καθοριστικής σημασίας για τις σπουδές και αργότερα για την επαγγελματική ζωή. Ως εκ τούτου, ξεκινάμε την εκμάθηση της γλώσσας ήδη από το Δημοτικό, με παιγνιώδη τρόπο.

Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το μάθημα των Αγγλικών διδάσκεται ως τετράωρο μάθημα από την 5η τάξη. Η διδασκαλία του μαθήματος των Αγγλικών πραγματοποιείται με γνώμονα την πρακτική εφαρμογή και αξιοποίηση της γλώσσας και με βασικό προσανατολισμό την καλλιέργεια ποικίλων δεξιοτήτων στα παιδιά.  

Στη Σχολή μας εργαζόμαστε με σύγχρονα εγχειρίδια και μεθόδους, για να προετοιμάσουμε εξατομικευμένα κάθε παιδί για τις εξετάσεις στη 10η τάξη και για το Abitur. Παράλληλα, εμβαθύνουμε και εστιάζουμε στην ικανότητα έκφρασης και επικοινωνίας στην ξένη γλώσσα σε τέτοιο βαθμό, ώστε όλοι/ όλες οι μαθητές/ -ήτριες να προετοιμαστούν για το μέλλον με τον βέλτιστο τρόπο.

Γαλλικά

Γαλλικά

Γαλλικά

Γαλλικά

Το μάθημα της γαλλικής γλώσσας διδάσκεται ως υποχρεωτικό μάθημα επιλογής από την 7η τάξη. Οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν μαθαίνουν μόνο τη γλώσσα, αλλά γνωρίζουν και τον πολιτισμό και τη ζωή στη Γαλλία και σε άλλες γαλλόφωνες χώρες της Ευρώπης. Η εκμάθηση μιας ακόμα σύγχρονης, ξένης γλώσσας μπορεί να είναι επωφελής για τους μαθητές και τις μαθήτριες, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Ενδέχεται να αποτελέσει και προϋπόθεση για την εγγραφή σε γυμνάσιο της Γερμανίας. Τα Γαλλικά διδάσκονται μέχρι και τη 12η τάξη, με την ολοκλήρωση της οποίας πιστοποιείται το επίπεδο γλωσσομάθειας Β2 (σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς) στο απολυτήριο του Abitur, υπό την προϋπόθεση ότι έχει επιτευχθεί ο ελάχιστος βαθμός 4. Μετά την 9η ή τη 10η τάξη μπορεί κανείς να επιλέξει, εάν επιθυμεί, να συνεχίσει τα Γαλλικά ή να τα διακόψει.

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας διδάσκεται στη DSA ως μάθημα επιλογής από την 7η έως τη 12η τάξη. Στην ανώτερη βαθμίδα προσφέρεται ως προφορικά εξεταζόμενο μάθημα.

Τα αρχαία ελληνικά κείμενα καταγράφουν τις θεμελιώδεις αρχαιοελληνικές αξίες και διδαχές ενός πολιτισμού ανθρωποκεντρικού. Αποτελούν, συνεπώς, σημεία αναφοράς, προβληματισμού και διαλόγου για όλη την οικουμένη. Στόχος του μαθήματος είναι η συνεχής ανατροφοδότηση της σκέψης των μαθητών και μαθητριών και η διαμόρφωση της πολιτικής τους ταυτότητας και της δημοκρατικής τους αγωγής, εφόσον έννοιες, όπως «ελευθερία», «νόμος», «πόλη», «πολίτης», «δίκαιο», «αρετή», κ.ά., προσεγγίζονται ως αξίες και κριτήρια αποτίμησης και σημεία αναφοράς της ανθρώπινης δράσης, τότε και σήμερα.

Λατινικά

Λατινικά

Λατινικά

Λατινικά

Τα Λατινικά διδάσκονται στη Γερμανική Σχολή Αθηνών ως πρόσθετη ξένη γλώσσα στις τάξεις 10 έως 12 και προσφέρονται και ως μάθημα προφορικών εξετάσεων DIA. Για την απόκτηση του «Latinum» απαιτείται -εφόσον ζητηθεί- επιπλέον γραπτή και προφορική εξέταση.

Στην πρώτη φάση της κατάκτησης της γλώσσας (τάξεις 10.1 - 11.1) διδάσκονται τα σημαντικότερα συντακτικά και μορφολογικά φαινόμενα της λατινικής γλώσσας και ένα βασικό λεξιλόγιο περίπου 1100 λέξεων. Παρέχονται, επίσης, σημαντικές βασικές πληροφορίες για την καθημερινότητα, τον πολιτισμό και την ιστορία της Ρώμης, καθώς και για την αρχαία μυθολογία και την πρόσληψή της από τον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Στη δεύτερη φάση των διαλέξεων (τάξεις 11.2 - 12.2) διδάσκεται η ιστορία και ο πολιτισμός της ελληνορωμαϊκής αρχαιότητας.

Μαθηματικά

Μαθηματικά

Μαθηματικά

Μαθηματικά

Η δουλειά του Τομέα Μαθηματικών είναι συνδεδεμένη προπαντός με την προώθηση του μαθήματος των Μαθηματικών μέσω ενός μαθητοκεντρικού μαθήματος, το οποίο προάγει τις δεξιότητες των παιδιών. Σημαντική είναι η εφαρμογή των Μαθηματικών σε προβλήματα. Ο τελικός στόχος είναι η προετοιμασία των μαθητών/μαθητριών για την εξέταση DIA. Ο Τομέας προσπαθεί ιδιαίτερα, να προσφέρει ένα μάθημα με εναλλαγές στη μέθοδο διδασκαλίας. Σε αυτό κατέχουν κεντρικό ρόλο τα τεχνολογικά μέσα. Η επιδίωξη είναι να προαχθεί η ανεξαρτησία και η συνεργασία μαθητών/μαθητριών, έτσι ώστε να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους. Επίσης, οι μαθητές/ μαθήτριες παίρνουν μέρος σε μαθηματικούς διαγωνισμούς, ομίλους και εκδρομές, όπου τα Μαθηματικά είναι στο επίκεντρο.

Φυσική

Φυσική

Φυσική

Φυσική

Στόχος μας είναι να μυήσουμε τους μαθητές και τις μαθήτριες στα συναρπαστικά θέματα και ζητήματα της άψυχης φύσης και να τους δώσουμε τη δυνατότητα να τα εξερευνήσουν και να τα εξηγήσουν, χρησιμοποιώντας επιστημονικές μεθόδους. Τα θέματά μας καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος, από την μηχανική, τον ηλεκτρισμό, την οπτική, την ακουστική, τη θερμοδυναμική και τη ραδιενέργεια μέχρι την κβαντική, την ατομική και την πυρηνική φυσική. Σε αυτήν τη διαδικασία η παρατήρηση και η ανάλυση συσκευών και φαινομένων της καθημερινής ζωής παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο με τον πειραματισμό και την εμβάθυνση με την βοήθεια των μαθηματικών.

Από την 7η τάξη, η Φυσική διδάσκεται ως ανεξάρτητο μάθημα και η γλώσσα διδασκαλίας του μαθήματος στη DSA είναι η γερμανική. Στη δεύτερη βαθμίδα (από την 10η τάξη), η Φυσική διδάσκεται τρεις ώρες την εβδομάδα και μπορεί να επιλεγεί στην 12η τάξη ως μάθημα προς εξέταση στο DIA.

Χημεία

Χημεία

Χημεία

Χημεία

Στον Τομέα Χημείας, δίνουμε έμφαση στη διδασκαλία με γνώμονα την πρακτική εφαρμογή. Η αξιοποίηση πειραμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία συμβάλλει καθοριστικά προς αυτήν την κατεύθυνση.   

Οι θεματικές μας ενότητες εκτείνονται από τις ιδιότητες των υλικών, τα μίγματα και τις μεθόδους διαχωρισμού, τις χημικές αντιδράσεις έως και την εξερεύνηση του κόσμου των πλαστικών και των πρωτεϊνών. Συνδέουμε τη διδασκόμενη ύλη με την καθημερινή ζωή, προκειμένου να συσχετίσουμε πρακτικά το περιεχόμενο των μαθημάτων με την καθημερινότητα των μαθητών/ -τριών.

Παράλληλα, προκειμένου να ενισχύσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών/ -τριών, προσφέρουμε, πέραν του σχολικού μαθήματος, έναν Όμιλο Εργασίας (ΑG) Χημείας.

Οι προσπάθειές μας στοχεύουν, εκτός των άλλων, και στην προετοιμασία των μαθητών/ -τριών για τις εξετάσεις του γερμανικού απολυτηρίου DIA. Από τη 10η τάξη, το μάθημα της Χημείας διδάσκεται τρεις ώρες την εβδομάδα, και οι μαθητές/ -τριες έχουν τη δυνατότητα να το επιλέξουν ως εξεταστικό μάθημα στο DIA, στην τάξη 12.

Βιολογία

Βιολογία

Βιολογία

Βιολογία

Η λέξη «βιολογία» προέρχεται από τις λέξεις «βίος» (ζωή) και «λόγος» (μιλάω για κάτι), οπότε η Bιολογία μπορεί να μεταφραστεί ελεύθερα ως ο επιστημονικός κλάδος που «μιλάει για τη ζωή». Οι ερευνητές της Bιολογίας ασχολούνται με όλους τους πιθανούς τομείς του ζωντανού μας περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένων των ζώων, των φυτών, των πιο μικρών έμβιων όντων, όπως τα βακτήρια, αλλά και με εμάς τους ανθρώπους.

Το μάθημα ξεκινάει στην 5η τάξη με τη διδασκαλία του μαθήματος Science, ενός μείγματος Βιολογίας, Χημείας και Φυσικής. Από την 7η τάξη οι θετικές επιστήμες διδάσκονται ξεχωριστά. Ενώ στις μικρότερες τάξεις η εκπαιδευτική διαδικασία εστιάζει στα ζώα και τα φυτά, στην πρώτη Βαθμίδα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο επίκεντρο βρίσκεται ο άνθρωπος. Στη δεύτερη Βαθμίδα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα θέματα είναι πιο αφηρημένα και περιλαμβάνουν για παράδειγμα τη Γενετική και τη Γενετική Τεχνολογίας, καθώς και Οικολογία και Εξέλιξη.

Πληροφορική

Πληροφορική

Πληροφορική

Πληροφορική

Στη Γερμανική Σχολή Αθηνών παρακολουθούν όλοι και όλες οι μαθητές/ -ήτριες, μετά από την 7η τάξη, το μάθημα της Πληροφορικής. Στο μάθημα αυτό τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν προγράμματα για την επεξεργασία κειμένων, διαφανειών, παρουσιάσεων και πινάκων, γνωρίζουν πώς λειτουργεί το διαδίκτυο και εξασκούνται στη συνειδητή χρήση του. Τέλος, αποκτούν βασικές δεξιότητες παρουσίασης και πραγματοποιούν εργασίες για την επεξεργασία εικόνων και βίντεο.

Επιπλέον, προσφέρεται για τα ενδιαφερόμενα παιδιά ένα μάθημα επιλογής με αυξημένες απαιτήσεις, στο οποίο παρουσιάζονται μέθοδοι εργασίας για την επίλυση προβλημάτων Πληροφορικής. Εδώ, τα παιδιά μαθαίνουν βασικά, αλγοριθμικά, δομικά στοιχεία προκειμένου να επιλύουν με προγραμματιστικές τεχνικές ολοένα και πιο περίπλοκες εργασίες μόνα τους ή σε ομάδες εργασίας.

Γεωγραφία

Γεωγραφία

Γεωγραφία

Γεωγραφία

Η Γεωγραφία είναι πολύ περισσότερο από την απομνημόνευση πρωτευουσών και χωρών στον παγκόσμιο χάρτη. Είναι ένας βασικός επιστημονικός κλάδος, ο οποίος μας βοηθά να κατανοήσουμε τη Γη σε όλες τις πτυχές της. Διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην επίλυση παγκόσμιων προβλημάτων, όπως η προστασία του περιβάλλοντος, η κλιματική αλλαγή, η αύξηση του πληθυσμού και η βιώσιμη χρήση των πόρων. 

Στη DSA, το μάθημα της Γεωγραφίας διδάσκεται ως μάθημα επιλογής από την 5η έως τη 12 τάξη είτε στη γερμανική, είτε στην ελληνική γλώσσα. Η Γεωγραφία μπορεί να επιλεγεί ως μάθημα προς εξέταση στο DIA, γεγονός το οποίο δίνει στους μαθητές και στις μαθήτριες την ευκαιρία να αναπτύξουν περαιτέρω το ενδιαφέρον και τις δεξιότητές τους στον τομέα αυτό και να το συνεχίσουν στην ακαδημαϊκή τους σταδιοδρομία. Αυτό αποδεικνύει την υψηλή εκτίμηση που χαίρει το μάθημα της Γεωγραφίας στη Γερμανική Σχολή Αθηνών και τονίζει τη σημασία του ως αναπόσπαστο μέρος του προγράμματος σπουδών.

Φιλοσοφία

Φιλοσοφία

Φιλοσοφία

Φιλοσοφία

Στόχος της Φιλοσοφίας είναι η διευκόλυνση της κατανόησης των διαφόρων διαστάσεων της πραγματικότητας. Ιδιαίτερη σημασία έχει η κατανόηση των ορίων των γνωστικών μας ικανοτήτων, καθώς και η κατανόηση του εαυτού, των συνανθρώπων και της μεταξύ τους συνύπαρξης μέσα από μια ορθολογική προσέγγιση. Οι μαθητές/ μαθήτριες καλούνται να κατακτήσουν την ικανότητα του προβληματισμού πάνω σε φιλοσοφικά προβλήματα και να φιλοσοφούν με αυτονομία, δηλαδή να προβληματίζονται για θεμελιώδη ερωτήματα και προβλήματα με μεθοδικότητα και αναφορά σε φιλοσοφικές θέσεις και θεωρίες.

Το μάθημα της Φιλοσοφίας είναι ένα επιλεγόμενο μάθημα το οποίο διδάσκεται τόσο στη γερμανική όσο και την ελληνική γλώσσα στις τάξεις 10-12. Αποτελεί δε μάθημα εξέτασης για τις προφορικές εξετάσεις του DIA.

Ιστορία

Ιστορία

Ιστορία

Ιστορία

«Χρέος της Ιστορίας (αλλά και αυτών που τη διδάσκουν) είναι να βοηθήσει τις νεότερες γενιές, να νιώσουν ποια είναι η πορεία της ανθρωπότητας και ποιο είναι το χρέος των προοδευτικών ανθρώπων». Κ. Βάρναλης.

Με αυτά τα λόγια ο Έλληνας λογοτέχνης περιγράφει τον σκοπό της μελέτης της Ιστορίας: να κατανοήσουμε το παρελθόν, ώστε να είμαστε ικανοί να αντιλαμβανόμαστε το παρόν και να προβλέπουμε τις μελλοντικές εξελίξεις. Στόχος, λοιπόν, του Τομέα της Ιστορίας είναι μέσω της εξέτασης των ιστορικών γεγονότων και εξελίξεων, της αξιολόγησής τους και της εξαγωγής συμπερασμάτων, να ενθαρρύνουμε τους μαθητές/ -ήτριες, να προσεγγίζουν κριτικά το παρελθόν και το παρόν, ώστε να εξελιχθούν σε υπεύθυνους πολίτες στο μέλλον. Αντικείμενο μελέτης είναι σημαντικές περίοδοι της γερμανικής, της ελληνικής και της παγκόσμιας ιστορίας. Κατά τη διδασκαλία αξιοποιείται και η διαδραστική ιστοσελίδα Η ΓΣΑ θυμάται. Το μάθημα της Ιστορίας είναι υποχρεωτικό σε όλες τις τάξεις. Στις τάξεις 5-9 διδάσκεται στη γερμανική γλώσσα για τους μαθητές/ -ήτριες του προφίλ D και στην ελληνική για τους μαθητές/ -ήτριες του προφίλ Ε, ενώ από τη 10η τάξη επιλέγεται είτε στη γερμανική είτε στην ελληνική γλώσσα. Στις εξετάσεις του DIA είναι δυνατόν να επιλεγεί ως γραπτά (στη γερμανική γλώσσα) ή προφορικά (στη γερμανική ή στην ελληνική γλώσσα) εξεταζόμενο μάθημα.

Κοινωνικές Επιστήμες

Κοινωνικές Επιστήμες

Κοινωνικές Επιστήμες

Κοινωνικές Επιστήμες

Ο τομέας Κοινωνικών Επιστημών στοχεύει στη συστηματική μελέτη της κοινωνίας, αξιοποιώντας τις θεωρίες και τα εργαλεία ταυτόχρονα τριών επιστημών, της Κοινωνιολογίας, της Οικονομίας και της Πολιτικής. Μελετώνται, ως εκ τούτου, η κοινωνική συμπεριφορά στις ατομικές και συλλογικές της μορφές, οι κοινωνικές δομές και οι πολιτικοί θεσμοί, οι οικονομικές μεταβολές, η διαδικασία συγκρότησης και μεταβολής της δομής των ανθρώπινων κοινωνιών. Εστιάζει σε θέματα της ελληνικής, γερμανικής αλλά και παγκόσμιας επικαιρότητας (έμφυλα ζητήματα, ανισότητες, μετανάστευση και προσφυγικό ζήτημα, παγκοσμιοποίηση, οικολογική και οικονομική βιωσιμότητα, εσωτερική πολιτική και διεθνείς συγκρούσεις). Το μάθημα των Κοινωνικών Επιστημών διδάσκεται τόσο στη γερμανική όσο και την ελληνική γλώσσα υποχρεωτικά στις τάξεις 8 και 9, ενώ κατ΄ επιλογήν των μαθητ(ρι)ών στις τάξεις 10-12. Αποτελεί δε μάθημα εξέτασης για τις προφορικές εξετάσεις του DIA. Ο τομέας διοργανώνει κάθε χρονιά με την ουσιαστική συμμετοχή των μαθητ(ρι)ών δράσεις για ολόκληρη τη σχολική κοινότητα, όπως μεταξύ άλλων την παγκόσμια ημέρα κατά του AIDS/ HIV και την προσομοίωση εκλογών (βουλευτικών/ ευρωεκλογών).

Εικαστικά

Εικαστικά

Εικαστικά

Εικαστικά

Κάθε σχολική χρονιά, στο μάθημα των Εικαστικών, ορίζεται από τον Τομέα μια νέα θεματική ενότητα (ετήσια θεματική ενότητα), η οποία στη συνέχεια αντικατοπτρίζεται στην ετήσια έκθεση και στο σχολικό ημερολόγιο. Στόχος είναι να προσφέρουμε σε όλους τους µαθητές και τις µαθήτριες τη δυνατότητα επαφής µε ποικίλες τεχνικές, όπως τη ζωγραφική, το σχέδιο, το τύπωµα και το κολάζ, καθώς και µε υλικά για τη δημιουργία τρισδιάστατων έργων, όπως τον πηλό, το γύψο, το papier-mâché κα. Στη βαθµίδα προσανατολισµού (5η και 6η τάξη) η θεωρία των χρωµάτων και διάφορες πειραµατικές τεχνικές αποτελούν µέρος του προγράµµατος σπουδών, ενώ το ελεύθερο σχέδιο, η προοπτική και η προσωπογραφία προστίθενται στο πρόγραµµα από την 7η τάξη και µετά. Η θεωρητική ανάλυση µιας εικόνας, οι γραφικές τέχνες, το design, η αρχιτεκτονική, η ζωγραφική και η γλυπτική είναι µέρος της διδακτέας ύλης του λυκείου (10η, 11η και 12η τάξη).

Οι µαθητές εξοικειώνονται µε έργα από την ιστορία της τέχνης, τα οποία έχουν συνάφεια µε τις εργασίες που γίνονται στο πλαίσιο του µαθήµατος.

Το μάθημα των Εικαστικών είναι υποχρεωτικό μάθημα επιλογής από την 10η τάξη και μπορεί να επιλεγεί ως προφορικό μάθημα για τις εξετάσεις του Abitur.

Μουσική

Μουσική

Μουσική

Μουσική

Ο Τομέας της Μουσικής καλύπτει ένα ευρύ φάσμα μουσικών δράσεων στο σχολείο.

Τα μαθήματα επικεντρώνονται στην καλλιέργεια πρακτικών μουσικών δεξιοτήτων, στη διδασκαλία της θεωρίας και της ιστορίας της μουσικής και δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργική και ευρηματική χρήση της μουσικής. Το μάθημα της Μουσικής διδάσκεται από την 5η τάξη και αποτελεί, επίσης, ένα πιθανό μάθημα εξετάσεων για τις προφορικές εξετάσεις DIA, το οποίο επιλέγεται από πολλούς μαθητές και από πολλές μαθήτριες.

Το ευρύ φάσμα ομάδων μελέτης μουσικής (ροκ μπάντα, ορχήστρα, χορωδία, σύνολο κιθάρας, μιούζικαλ) προσφέρει τη δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες να βιώσουν τη μουσική μαζί με άλλους και να βελτιώσουν τις μουσικές τους δεξιότητες. Οι τακτικές συναυλίες και οι πολυάριθμες σχολικές εκδηλώσεις προσφέρουν στα μουσικά σύνολα ένα βήμα, για να παρουσιαστούν.

Οι ταλαντούχοι νεαροί μουσικοί ενθαρρύνονται να λάβουν μέρος στον ετήσιο διαγωνισμό «Νέοι και μουσική».

Φυσική Αγωγή

Φυσική Αγωγή

Φυσική Αγωγή

Φυσική Αγωγή

Το αθλητικό πρόγραμμα της DSA παρέχει υψηλού επιπέδου εκγύμναση κι αθλητική παιδεία και πρωτοστατεί τόσο στη συνάντηση των δυο λαών -Ελλάδας και Γερμανίας- όσο και στη συνάντηση του σχολείου μας με άλλα σχολεία εσωτερικού κι εξωτερικού.

Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής είναι από την 7η τάξη κοινό για τους μαθητές/ τις μαθήτριες των δυο προφίλ. Με την κοινή διδασκαλία του μαθήματος δημιουργούνται μεταξύ των παιδιών φιλικοί δεσμοί, οι οποίοι ενισχύονται και στις απογευματινές αθλητικές δραστηριότητες. Από αυτές επιλέγονται οι μαθητές και οι μαθήτριες με τις καλύτερες επιδόσεις, που εκπροσωπούν το σχολείο σε διάφορες αθλητικές δραστηριότητες, όπως είναι τα πρωταθλήματα που διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας και το Α.Σ.Ι.Σ. (Αθλητικές Συναντήσεις μεταξύ των Ιδιωτικών Σχολείων). Αποκορύφωμα των αθλητικών αυτών δραστηριοτήτων είναι οι συναντήσεις που πραγματοποιούνται με τη Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης, τη Γερμανική Σχολή της Ρώμης αλλά και την Evangelische Oberschule του Καΐρου. Στο αθλητικό μας πρόγραμμα ανήκει και η πενθήμερη εκπαιδευτική εκδρομή, η οποία πραγματοποιείται στον Παρνασσό, όπου τα παιδιά της 8ης τάξης διδάσκονται το άθλημα της χιονοδρομίας.

Γνωρίζοντας τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της σύγχρονης εκπαίδευσης κι έχοντας στη διάθεσή του άριστο αθλητικό εξοπλισμό, ο τομέας της Φυσικής Αγωγής προσπαθεί να συμβάλλει μέσα από τα ευχάριστα κι ωφέλιμα προγράμματά του στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και του χαρακτήρα των παιδιών. Τέλος, προσπαθεί να υλοποιήσει έναν ξεχωριστό σκοπό: τη «Δια Βίου Άσκηση», η οποία συνίσταται στην ποιότητα ζωής, την πρόληψη τραυματισμών και την ενίσχυση της φυσικής και ψυχικής υγείας.

Ορθόδοξα Θρησκευτικά

Ορθόδοξα Θρησκευτικά

Ορθόδοξα Θρησκευτικά

Ορθόδοξα Θρησκευτικά

Μάθημα ζωής και αγάπης, μάθημα αναζήτησης της αλήθειας, μάθημα συνεργασίας και εμβάθυνσης, μάθημα προβληματισμού και ελευθερίας, μάθημα δράσης για έναν ομορφότερο κόσμο.

Μάθημα, που χτίζει γέφυρες ανάμεσα στον Θεό και τον άνθρωπο, χτίζει γέφυρες ανάμεσα σε διαφορετικές Θρησκείες και πιστεύω, χτίζει γέφυρες ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

Λέξεις κλειδιά: σεβασμός, αποδοχή, κατανόηση, δημιουργικότητα, επιείκεια, διάλογος. Ατμόσφαιρα ζεστή, γεμάτη χαμόγελο. Εργασίες με νόημα και προσωπικότητα.

Στόχος, η Αλήθεια, η Ζωή και η Αγάπη. Στόχος, να αλλάζουμε (καθηγητές/ -τριες και μαθητές/ -τριες) συνεχώς προς το καλύτερο. Στόχος, να μοιραζόμαστε διαχρονικές χριστιανικές αξίες, πάντα σε διάλογο με τη σύγχρονη πραγματικότητα.

Το μάθημα είναι δίωρο και διδάσκεται στην ελληνική γλώσσα σε όλες τις τάξεις (5 – 12). Από τη 10η τάξη γίνεται μάθημα επιλογής. Ευπρόσδεκτοι, όλοι οι μαθητές/τριες ανεξαρτήτως Δόγματος, Θρησκείας ή άλλης κοσμοθεωρίας. Όλοι μπορούν να προβληματιστούν και να ωφεληθούν.

Οικουμενικά Θρησκευτικά

Οικουμενικά Θρησκευτικά

Οικουμενικά Θρησκευτικά

Οικουμενικά Θρησκευτικά

Ο στόχος του γερμανόγλωσσου μαθήματος των Οικουμενικών Θρησκευτικών στη Γερμανική Σχολή Αθηνών -το οποίο συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα σπουδών της Σχολής- είναι η επικοινωνία των μαθητών και των μαθητριών με τη χριστιανική παράδοση στον σύγχρονο κόσμο. Ένας πρόσθετος στόχος είναι η εξοικείωση των μαθητών/ -τριών με άλλους πολιτισμούς και άλλες θρησκείες, ώστε να είναι ανοικτοί για διάλογο μαζί τους. Οι μαθητές/ -τριες ενθαρρύνονται να αντιλαμβάνονται συνειδητά τον εαυτό τους και την αλληλεπίδρασή τους στην κοινότητα και να προβληματίζονται για ηθικά ζητήματα.

Η οικουμενική θρησκευτική αγωγή διδάσκεται για δύο ώρες σε όλες τις τάξεις του σχολείου και αποτελεί στην Ανώτερη Βαθμίδα ένα από τα θέματα των προφορικών εξετάσεων για την απόκτηση του Γερμανικού Διεθνούς Απολυτηρίου.

Τα παιδιά και οι νέοι όλων των δογμάτων, προτεστάντες, καθολικοί ή ελληνορθόδοξοι, αλλά και οι μαθητές/ -τριες που αισθάνονται ότι ανήκουν σε μια αθεϊστική κοσμοθεωρία ή σε μια μη χριστιανική θρησκεία, είναι ευπρόσδεκτοι στο γερμανόγλωσσο μάθημα των Οικουμενικών Θρησκευτικών.

Θέλετε να μαθαίνετε νέα μας;

Με την εγγραφή σας συμφωνείτε με την πολιτική απορρήτου μας.
επιστροφή στην αρχή
DSA

Δημοκρίτου 6 & Γερμανικής Σχολής Αθηνών, 151 23 Μαρούσι

+30 211 7774500

sekretariat@dsathen.gr

Ακολουθήστε μας:

  • Facebook
  • Instagram
  • Επικοινωνία
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Πολιτική Cookies
  • Impressum

Copyright © 2025 Deutsche Schule Athen. All rights reserved Terms and Conditions. | Made by