Σημαντικές εμπειρίες, νέες προοπτικές

Σημαντικές εμπειρίες, νέες προοπτικές

Οι διεθνείς συναντήσεις, τα προγράμματα ανταλλαγής και οι διαμονές στο εξωτερικό διαμορφώνουν τη ζωή των νέων και διευρύνουν τους ορίζοντές τους. Ενισχύουν την αυτοπεποίθηση, την ικανότητα ομαδικής εργασίας, την ανοιχτή στάση απέναντι στον κόσμο και τις γλωσσικές δεξιότητες και τους προετοιμάζουν για τις προκλήσεις ενός παγκοσμιοποιημένου κόσμου.

Η Γερμανική Σχολή Αθηνών προσφέρει στους μαθητές και τις μαθήτριές της ποικίλες ευκαιρίες να αποκτήσουν διεθνή εμπειρία και να ζήσουν την Ευρώπη από πρώτο χέρι μέσω σχολικών συνεργασιών, κοινών προγραμμάτων και προγραμμάτων ανταλλαγής.

Για εμάς, "διεθνής συνεργασία" σημαίνει κάτι περισσότερο από κινητικότητα: είναι ένα κεντρικό στοιχείο της σχολικής μας ανάπτυξης, προάγει την καινοτομία, την ποιότητα και την αμοιβαία μάθηση στον ευρωπαϊκό χώρο της εκπαίδευσης.

Ενδιαφέρεστε για συνεργασία ή έχετε ιδέες για διεθνείς συνεργασίες;

Θα χαρούμε να λάβουμε το μήνυμά σας! Επικοινωνήστε μαζί μας στο koslowsky@dsathen.gr.

Jens Koslowsky, Συντονιστής Διεθνών Προγραμμάτων 

Συνεργασίες και Ευρωπαϊκά Προγράμματα

Τα προγράμματα συνεργασίας στο πλαίσιο του Erasmus+ αποτελούν τον πυρήνα του ευρωπαϊκού έργου της Γερμανικής Σχολής Αθηνών. Δεν επιτρέπουν μόνο την ανταλλαγή, αλλά και τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του σχολείου, η οποία βασίζεται σε στενή συνεργασία, κοινούς στόχους και βιώσιμη μεταφορά γνώσεων.

Προωθούν την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών, την ανάπτυξη νέων μεθόδων διδασκαλίας και την ενσωμάτωση κεντρικών θεμάτων του μέλλοντος, όπως η ένταξη, η βιωσιμότητα, η εκπαίδευση στη δημοκρατία και η ψηφιοποίηση. Έτσι, έχουν αντίκτυπο πολύ πέρα από τη διάρκεια του προγράμματος και διαμορφώνουν με βιώσιμο τρόπο το εκπαιδευτικό έργο στο DSA.

Στα προγράμματα αυτά, το σχολείο συνεργάζεται με ευρωπαίους εταίρους από σχολεία, πανεπιστήμια και εκπαιδευτικά ιδρύματα για την ανάπτυξη καινοτόμων ιδεών, υλικών και προγραμμάτων επιμόρφωσης. Στόχος είναι η συνεχής βελτίωση της διδασκαλίας, των εκπαιδευτικών ιδεών και της συνολικής σχολικής ανάπτυξης.

Παραδείγματα των αποτελεσμάτων στην πράξη:

  • Το Creative Storytellers έφερε τη βιωσιμότητα και την ψηφιακή αφήγηση στον παιδικό σταθμό του DSA. Οι δοκιμασμένες μέθοδοι και εργαλεία ενσωματώνονται πλέον μόνιμα στο παιδαγωγικό μοντέλο και προωθούν την εκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη από μικρή ηλικία.
  • Το PATHWAYS ενίσχυσε την περιβαλλοντική εκπαίδευση και τη βιωσιμότητα στο DSA. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές ανέπτυξαν δικές τους περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες, με αποτέλεσμα η βιωσιμότητα να αποτελεί σήμερα αναπόσπαστο μέρος του σχολικού προγράμματος και της σχολικής ανάπτυξης.
  • Το SLEAD και το Understanding Service Learning (USL) προώθησαν την εκπαίδευση στη δημοκρατία και την κοινωνική δέσμευση. Οι εκπαιδευτικοί ανέπτυξαν νέες μεθόδους service learning στο ευρωπαϊκό θερινό σχολείο, οι οποίες τώρα εφαρμόζονται μόνιμα στο μάθημα επιλογής «Παγκόσμια μάθηση – Μάθηση για τη βιωσιμότητα». Έτσι, το service learning καθιερώθηκε ως σταθερό συστατικό αυτού του μαθήματος.
  •  Το iREFLECT! ενίσχυσε την κουλτούρα της συναδελφικής αναστοχαστικής σκέψης και της ανταλλαγής ανατροφοδότησης. Οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν νέες μεθόδους για να αναλύουν από κοινού τα μαθήματα και να τα αναπτύσσουν με στοχευμένο τρόπο – μια βιώσιμη συμβολή στην ποιότητα της διδασκαλίας, την ομαδική εργασία και την επαγγελματική ανάπτυξη.
  • Το EduMento προώθησε την πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και τη συστηματική αναστοχαστική εργασία. Οι εκπαιδευτικοί δοκίμασαν μοντέλα όπως το μοντέλο 5E και τα Merrill’s Principles, χρησιμοποίησαν εργαλεία ανατροφοδότησης και ανέπτυξαν από κοινού παραδείγματα διδασκαλίας. Έτσι, η ικανότητα αναστοχασμού καθιερώθηκε ως κεντρικό στοιχείο της επαγγελματικής ανάπτυξης της διδασκαλίας στο σχολείο.

Αυτά τα παραδείγματα δείχνουν ότι τα ευρωπαϊκά προγράμματα δημιουργούν δομές, υλικό και κίνητρα που ξεπερνούν κατά πολύ τις μεμονωμένες κινητικότητες. Κάνουν τη Γερμανική Σχολή Αθηνών ένα σχολείο που μαθαίνει, καινοτομεί και δικτυώνεται, το οποίο ζει μόνιμα τις ευρωπαϊκές αξίες, τη συνεργασία και τη βιωσιμότητα.

 

Διαπίστευση Erasmus+ (2022–2027)

Από τον Φεβρουάριο του 2022, η Γερμανική Σχολή Αθηνών είναι διαπιστευμένη στο πρόγραμμα Erasmus+. Η διαπίστευση ισχύει έως το 2027 και εξασφαλίζει στο σχολείο μακροπρόθεσμη πρόσβαση σε χρηματοδοτήσεις της ΕΕ για επιμορφώσεις, πρακτική άσκηση και προγράμματα ανταλλαγών.

Οι στόχοι της διαπίστευσης είναι:

  • η περαιτέρω ανάπτυξη του εκπαιδευτικού προφίλ και του σχολικού προγράμματος,
  • η βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας,
  • η ενίσχυση του ψηφιακού και βιώσιμου προφίλ του σχολείου,
  • καθώς και η προώθηση των διαπολιτισμικών δεξιοτήτων.

Το Erasmus+ δεν προωθεί μόνο έργα, αλλά κυρίως ανθρώπους. Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι υπάλληλοι του DSA συμμετέχουν τακτικά σε διεθνή προγράμματα επιμόρφωσης, job shadowing και ανταλλαγών.

Αυτές οι κινητικότητες επιτρέπουν την απόκτηση νέων προοπτικών, τη γνωριμία με νέες μεθόδους και την ενσωμάτωση ιδεών στη δική τους διδασκαλία. Προωθούν την επαγγελματική εξέλιξη, ενισχύουν την ομαδική εργασία και δημιουργούν μια κοινή αντίληψη για την ποιότητα της διδασκαλίας.

Ιδιαίτερα οι μαθητές/τριες επωφελούνται από τις διεθνείς συναντήσεις, για παράδειγμα μέσω ανταλλαγών, εβδομάδων προγραμμάτων ή πρακτικής άσκησης σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Έτσι, η μάθηση στην Ευρώπη γίνεται μια προσωπική εμπειρία που ενισχύει την ανοιχτή στάση απέναντι στον κόσμο, την αυτονομία και το αίσθημα ευθύνης.

Από την έναρξη της πιστοποίησης, η DSA έχει συγκεντρώσει 554.777 € σε επιχορηγήσεις – μια σημαντική συμβολή στη διεθνοποίηση του σχολείου και στην ανάπτυξη της ποιότητας στη διδασκαλία και την οργάνωση του σχολείου.

Unsere Kooperationsprojekte

Media Gallery

See also

KMK