Τα προγράμματα συνεργασίας στο πλαίσιο του Erasmus+ αποτελούν τον πυρήνα του ευρωπαϊκού έργου της Γερμανικής Σχολής Αθηνών. Δεν επιτρέπουν μόνο την ανταλλαγή, αλλά και τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του σχολείου, η οποία βασίζεται σε στενή συνεργασία, κοινούς στόχους και βιώσιμη μεταφορά γνώσεων.
Προωθούν την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών, την ανάπτυξη νέων μεθόδων διδασκαλίας και την ενσωμάτωση κεντρικών θεμάτων του μέλλοντος, όπως η ένταξη, η βιωσιμότητα, η εκπαίδευση στη δημοκρατία και η ψηφιοποίηση. Έτσι, έχουν αντίκτυπο πολύ πέρα από τη διάρκεια του προγράμματος και διαμορφώνουν με βιώσιμο τρόπο το εκπαιδευτικό έργο στο DSA.
Στα προγράμματα αυτά, το σχολείο συνεργάζεται με ευρωπαίους εταίρους από σχολεία, πανεπιστήμια και εκπαιδευτικά ιδρύματα για την ανάπτυξη καινοτόμων ιδεών, υλικών και προγραμμάτων επιμόρφωσης. Στόχος είναι η συνεχής βελτίωση της διδασκαλίας, των εκπαιδευτικών ιδεών και της συνολικής σχολικής ανάπτυξης.
Παραδείγματα των αποτελεσμάτων στην πράξη:
- Το Creative Storytellers έφερε τη βιωσιμότητα και την ψηφιακή αφήγηση στον παιδικό σταθμό του DSA. Οι δοκιμασμένες μέθοδοι και εργαλεία ενσωματώνονται πλέον μόνιμα στο παιδαγωγικό μοντέλο και προωθούν την εκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη από μικρή ηλικία.
- Το PATHWAYS ενίσχυσε την περιβαλλοντική εκπαίδευση και τη βιωσιμότητα στο DSA. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές ανέπτυξαν δικές τους περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες, με αποτέλεσμα η βιωσιμότητα να αποτελεί σήμερα αναπόσπαστο μέρος του σχολικού προγράμματος και της σχολικής ανάπτυξης.
- Το SLEAD και το Understanding Service Learning (USL) προώθησαν την εκπαίδευση στη δημοκρατία και την κοινωνική δέσμευση. Οι εκπαιδευτικοί ανέπτυξαν νέες μεθόδους service learning στο ευρωπαϊκό θερινό σχολείο, οι οποίες τώρα εφαρμόζονται μόνιμα στο μάθημα επιλογής «Παγκόσμια μάθηση – Μάθηση για τη βιωσιμότητα». Έτσι, το service learning καθιερώθηκε ως σταθερό συστατικό αυτού του μαθήματος.
- Το iREFLECT! ενίσχυσε την κουλτούρα της συναδελφικής αναστοχαστικής σκέψης και της ανταλλαγής ανατροφοδότησης. Οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν νέες μεθόδους για να αναλύουν από κοινού τα μαθήματα και να τα αναπτύσσουν με στοχευμένο τρόπο – μια βιώσιμη συμβολή στην ποιότητα της διδασκαλίας, την ομαδική εργασία και την επαγγελματική ανάπτυξη.
- Το EduMento προώθησε την πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και τη συστηματική αναστοχαστική εργασία. Οι εκπαιδευτικοί δοκίμασαν μοντέλα όπως το μοντέλο 5E και τα Merrill’s Principles, χρησιμοποίησαν εργαλεία ανατροφοδότησης και ανέπτυξαν από κοινού παραδείγματα διδασκαλίας. Έτσι, η ικανότητα αναστοχασμού καθιερώθηκε ως κεντρικό στοιχείο της επαγγελματικής ανάπτυξης της διδασκαλίας στο σχολείο.
Αυτά τα παραδείγματα δείχνουν ότι τα ευρωπαϊκά προγράμματα δημιουργούν δομές, υλικό και κίνητρα που ξεπερνούν κατά πολύ τις μεμονωμένες κινητικότητες. Κάνουν τη Γερμανική Σχολή Αθηνών ένα σχολείο που μαθαίνει, καινοτομεί και δικτυώνεται, το οποίο ζει μόνιμα τις ευρωπαϊκές αξίες, τη συνεργασία και τη βιωσιμότητα.